Hatha Yoga

Hatha Yoga

Danas kada kažemo joga najčešće se misli na hatha (hata) jogu, praksu kojom se podrazumeva disciplinovana primena fizičkih položaja – asana i tehnika disanja – pranayama.

Hata joga je deo sveobuhvatnijeg sistema joge, koji pripada jednoj od šest grana klasične indijske filozofije.

U osnovi naziva hatha joga su sanskritske reči ha – sunce, tha – mesec, i yoga – sjediniti, što simbolično ukazuje na određene kvalitete kroz jedinstvo suprotnosti: kosmičkih sila, muškog i  ženskog principa, snage i nežnosti, toplog i hladnog, čvrstine i protoka, tela i uma, desne i leve moždane hemisfere…

Postoje mnoge joga prakse, a zajednička osobina im je delovanje na blokade i smetnje u psihofizičkom sistemu sa ciljem popravljanja svih funkcija u organizmu. Ono po čemu se joga razlikuje od gimnastike i vežbi oblikovanja tela jeste težnja da se integrišu položaj, disanje i pažnja, što za rezultat ima povezivanje tela, daha i uma. Kombinovanjem fizičkih položaja i jogičkog disanja, hatha joga priprema telo za kontemplaciju i meditaciju, stimulišući time procese pročišćenja i usredsređenosti uma na fizičko i suptilno telo.

Usklađivanjem svih delova tela sa celinom kroz praktikovanje asana i pranajama smanjuje se naprezanje mišića i stomačnih organa, popravlja njihov rad, utiče na disajne organe i kardiovaskularni sistem, balansira se rad žlezda sa unutrašnjim lučenjem, ojačava kičmeni stub, stimuliše pokretljivost zglobova, popravlja kvalitet vezivnog tkiva… Kao rezultat joga prakse kroz vreme, to nam omogućava da više pažnje možemo posvetiti suptilnijim uticajima ove drevne discipline, koji se pre svega odnose na što svesniji doživljaj delovanja određenih položaja na kičmeni stub, disanje, energetski tok.Takođe, znak napredovanja i sklada na nivou tela i uma ogleda se i u tome da u stanju bez napora možemo ostati duže vreme. Na dubljem nivou hatha joga je disciplina i integrišući pristup za samoproučavanje i samorealizaciju. Bez obzira na životni stil i na ono čime se bavite u svakodnevici, uz redovno praktikovanje tehnika joge već  posle nekoliko meseci primetićete da to radite bolje i sa više uspeha. Osim toga, redovnim praktikovanjem stiče se poverenje u sopstveno telo, njegove kreativne mogućnosti kao i hrabrost za primenu joga  tehnika u svakodnevnom životu, kao i razvijanje lične prakse.

Bez obzira na uzrast i fizičku spremnost, uz vežbanje u granici prijatnosti, joga je namenjena svima. Ako postoje fizička ograničenja, uz  preporuku lekara, položaji i tehnike se prema potrebama mogu modifikovati.

  • Časove vodi sertifikovana instruktorka, Nada Milošević.
  • Termin: utorak i četvrtak, od 8:30 do 9:30č, sala 5.
  • Kontakt: nadanojla@gmail.com  063/451-607

Nama ste i dobrodošli!!

Top