Hatha Yoga

Hatha Yoga

Данас када кажемо јога најчешће се мисли на хатха (хата) јогу, праксу којом се подразумева дисциплинована примена физичких положаја – асана и техника дисања – пранаyама.

Хата јога је део свеобухватнијег система јоге, који припада једној од шест грана класичне индијске филозофије.

У основи назива хатха јога су санскритске речи ха – сунце, тха – месец, и yога – сјединити, што симболично указује на одређене квалитете кроз јединство супротности: космичких сила, мушког и  женског принципа, снаге и нежности, топлог и хладног, чврстине и протока, тела и ума, десне и леве мождане хемисфере…

Постоје многе јога праксе, а заједничка особина им је деловање на блокаде и сметње у психофизичком систему са циљем поправљања свих функција у организму. Оно по чему се јога разликује од гимнастике и вежби обликовања тела јесте тежња да се интегришу положај, дисање и пажња, што за резултат има повезивање тела, даха и ума. Комбиновањем физичких положаја и јогичког дисања, хатха јога припрема тело за контемплацију и медитацију, стимулишући тиме процесе прочишћења и усредсређености ума на физичко и суптилно тело.

Усклађивањем свих делова тела са целином кроз практиковање асана и пранајама смањује се напрезање мишића и стомачних органа, поправља њихов рад, утиче на дисајне органе и кардиоваскуларни систем, балансира се рад жлезда са унутрашњим лучењем, ојачава кичмени стуб, стимулише покретљивост зглобова, поправља квалитет везивног ткива… Као резултат јога праксе кроз време, то нам омогућава да више пажње можемо посветити суптилнијим утицајима ове древне дисциплине, који се пре свега односе на што свеснији доживљај деловања одређених положаја на кичмени стуб, дисање, енергетски ток.Такође, знак напредовања и склада на нивоу тела и ума огледа се и у томе да у стању без напора можемо остати дуже време. На дубљем нивоу хатха јога је дисциплина и интегришући приступ за самопроучавање и самореализацију. Без обзира на животни стил и на оно чиме се бавите у свакодневици, уз редовно практиковање техника јоге већ  после неколико месеци приметићете да то радите боље и са више успеха. Осим тога, редовним практиковањем стиче се поверење у сопствено тело, његове креативне могућности као и храброст за примену јога  техника у свакодневном животу, као и развијање личне праксе.

Без обзира на узраст и физичку спремност, уз вежбање у граници пријатности, јога је намењена свима. Ако постоје физичка ограничења, уз  препоруку лекара, положаји и технике се према потребама могу модификовати.

  • Часове води сертификована инструкторка, Нада Милошевић.
  • Термин: уторак и четвртак, од 8:30 до 9:30ч, сала 5.
  • Контакт: nadanojla@gmail.com  063/451-607

Нама сте и добродошли!!

Top